از «پیشتازی چین و امارات در صادرات کالا به ایران» تا «تورم و نقدینگی در ایستگاه 10.3 درصد و 1264 هزا

جمعه 6 مرداد 1396
14:31
oxiinbase

در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.


به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه موضوعاتی همچون یورو در بازار آزاد ارز بالاتر 4500 تومان، کاهش ارزش دلار به کمترین میزان سیزده ماه گذشته، ثبات تقریبی قیمت نفت پس از رشد چشمگیر روز چهارشنبه، پیوستن کویت به طرح کاهش تولید نفت، ورود گوگل به صنعت انرژی هسته‌ای، دوران ثبات قیمت جهانی طلا تا پایان امسال، قیمت گوشت در قصابی‌ها همچنان بالاست و رکورد پژو ـ سیتروئن با افزایش 6/ 3 درصد سود خالص را در بر دارد.




یورو در بازار آزاد پایان هفته به 4500 تومان هم رسید!


در پایان معاملات بازار آزاد روز پنجشنبه، شاهد ادامه افزایش قیمت دلار آمریکا، یورو و درهم امارات بودیم. دلار آمریکا در بیشتر زمان ها بر اساس سامانه نظارت ارز، به رقم 3800 تومان هم نزدیک شد، ولی یورو توانست در اکثر زمان کاری بازار امروز، بالاتر از 4400 تومان فروخته شود و حتی در دو زمان ثبت شده بیشتر از 4500 تومان نیز قیمت گذاری شد؛ بنابراین، در آخرین روز معاملات بازار ارز در هفته نخست مرداد، هر دلار آمریکا با رشد 53 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 37 هزار و 907 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افزایش 291 ریال همراه بود و در پایان روز پنج شنبه، به رقم میانگین فروش 44 هزار و 215 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد، 10 هزار و 429 ریال قیمت گذرای شد که نسبت به روز چهارشنبه، 11 ریال گران تر فروخته شد.


از «پیوستن کویت به طرح کاهش تولید نفت» تا «تورم و نقدینگی در ایستگاه 10.3 درصد و 1264 هزار میلیارد تومان»


کاهش ارزش دلار به کمترین میزان سیزده ماه گذشته


پس از بی‌نتیجه ماندن برنامه افزایش نرخ بهره در آمریکا ارزش سهام بازارهای بورس آسیا به بیشترین میزان یک دهه گذشته رسید. ارزش دلار آمریکا نیز به کمترین میزان سیزده ماه گذشته افت کرد. بر اساس این گزارش ارزش سهام نیکی ژاپن 15 صدم درصد، تاپیکس ایندکس 37 صدم درصد، هانگ‌سنگ 69 صدم درصد، سی‌اس‌آی 4 صدم درصد، اس اند پی 14 صدم درصد، افزایش یافت. روز چهارشنبه فدرال رزور آمریکا پس از دو روز نشست برای بالا بردن نرخ بهره در این کشور به نتیجه‌ای نرسید. کارشناسان رشد اندک اقتصادی آمریکا را عامل به نتیجه نرسیدن افزایش نرخ بهره عنوان کردند. پس از آن بازارهای بورس اوراق قرضه و تمام کمدیتی‌ها افزایش قیمت پیدا کردند. آلن روسکی کارشناس فارکس در دویچه گفت: «بزرگ‌ترین مشکل دلار این است که نمی‌توان از سوی فدرال رزور آمریکا انتظار کمک برای آن تصور کرد. نظرخواهی رویترز نشان می‌دهد که بسیاری از سرمایه‌گذاران همچنان امیدوار هستند که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در دسامبر افزایش دهد، اما بسیاری تصور دارند برای افزایش نرخ بهره در آمریکا هنوز مسیر طولانی وجود دارد. به گزارش فارس، پس از تصمیم بانک مرکزی آمریکا ارزش دلار در برابر سبد دیگری از ارزها به کمترین میزان 13 ماه گذشته یعنی 93.152 رسید.


پیشتازی چین و امارات متحده عربی در صادرات کالا به ایران


مجموع صادرات و واردات ایران در چهار ماه نخست سال جاری به ۲۹ میلیارد و ۲۷۲ میلیون دلار رسید که ۶ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است. گمرک ایران اعلام کرد: در این مدت، تمایل کشورهای صادرکننده کالا برای افزایش صادرات به ایران رشد داشته و در نهایت 15 میلیارد و 813 میلیون دلار انواع کالا وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 24درصد افزایش نشان می دهد. عمده ترین دلایل افزایش واردات به خودرو و قطعات منفصله خودرو، کالاهای سرمایه ای و برخی کالاهای اساسی مربوط می شود. همچنین عمده‌ترین خریداران کالاهای ایرانی در چهار ماهه نخست سال‌جاری به ترتیب شامل چین به ارزش 2 میلیارد و 841 میلیون دلار، عراق با 2 میلیارد و 52 میلیون دلار، امارات متحده عربی با 2 میلیارد و 37 میلیون دلار، جمهوری کره با یک میلیارد و 400 میلیون دلار و هند با 926 میلیون دلار بوده است و کشورهای عمده صادرکننده کالا به ایران در مدت یادشده به ترتیب شامل کشورهای چین با 3 میلیارد و 495 میلیون دلار، امارات متحده عربی با 2 میلیارد و 992 میلیون دلار، جمهوری کره با یک میلیارد و 74 میلیون دلار، هند با 891 میلیون دلار‌ و ترکیه بوده است.


ثبات تقریبی قیمت نفت پس از رشد چشمگیر روز چهارشنبه


روز پنجشنبه بهای نفت اندکی کاهش یافت. این در حالی است که در روز چهارشنبه قیمت نفت به بالاترین نرخ خود در ۸ هفته گذشته رسید. قیمت نفت در روز چهارشنبه به دلیل کاهش شدید در موجودی نفت آمریکا و در نتیجه قوت گرفتن انتظارات برای تعادل یافتن بازار، افزایش چشمگیری یافت و به بالای ۵۰.۵ دلار رسید. قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته، ۹ سنت کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۰.۸۸ دلار معامله شد، این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸ سنت کاهش، بشکه‌ای ۴۸.۶۷ دلار صورت گرفت.


پیوستن کویت به طرح کاهش تولید نفت


پس از آنکه عربستان سعودی از تولیدکنندگان اوپک خواست تا نفت کمتری از چاه های خود استخراج کنند، حالا کویت نیز در کاهش تولیدات نفتی خود به کشورهایی مانند امارات متحده پیوسته است. به گزارش بلومبرگ، شرکت نفت کویت روز چهارشنبه گفت که با مشتریان خود در ایالات متحده موافقت کرده است تا میزان فروش نفت در سال 2017 را کاهش دهد. این خبر یک روز پس از آن اعلام شد که وزیر انرژی امارات یعنی سهیل المزروعی گفت که شرکت ملی نفت ابوظبی، در ماه سپتامبر ، 10 درصد از صادرات نفت خام خود را کاهش می دهد. کمپانی کویتی در بیانیه ای گفت: "توافق کویت با اوپک منجر به کاهش تولید و در نتیجه کاهش صادرات آن شده است. او همچنین اعلام کرد: "بازار آمریکا بیشتر تحت تأثیر این کاهش قرار گرفته است.”

http://tabnak.ir/

-

--

-

-

-

-

-

--

کارت ویزیت لایه باز سالن زیبایی سالن زیبایی طرح لایه باز کارت ویزیت سالن زیبایی کارت ویزیت آرایشگاه زنانه لایه باز کارت ویزیت آرایشگاه زنانه psd دانلود کارت ویزیت آرایشگاه زنانه کارت ویزیت آرایشگاه زنانه نمونه کارت ویزیت اراشگاه زنانه طرح لایه باز کارت ویزیت آرایشگاه زنانه

بهترین پنل اس ام اس بهترین نوع پنل اس ام اس برترین پنل اس ام اس ویژگی بهترین پنل اس ام اس دکمه فراخوان دکمه فراخوان بنر button call to action دکمه فراخوان چیست انواع تبلیغات انواع تبلیغات در ایران انواع روش های تبلیغات روش های تبلیغات اینرتنتی سامانه پیامک ارسال پیامک سامانه ارسال پیامک پنل اس ام اس تبلیغات بنری رایگان تبلیغات رایگان در سایت های پربازدید روش تبلیغات بنری رایگان کارت ویزیت لایه باز بیمه پاسارگاد کارت ویزیت بیمه پاسارگاد دانلود طرح لایه باز بیمه پاسارگاد نقشه ایران دانلود نقشه ایران طرح لایه باز نقشه ایران طرح لایه باز نقشه ایران به تفکیک استانی نقشه ایران psd


[ بازدید : 108 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]