هفته سرنوشت برای رسیدن به جام جهانی 2018

يکشنبه 16 مهر 1396
12:29
oxiinbase

رقابت برای حضور در جام جهانی 2018 تقریبا به پایان خود رسیده و تاکنون حضور روسیه و 11 تیم دیگر در این رقابت ها قطعی است.

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های مقدماتی جام جهانی به حساس ترین مراحل خود رسیده و در طی چند روز آینده، چهره بیشتر تیم های حاضر در جام جهانی آینده مشخص خواهد شد. در اینجای نگاهی خواهیم داشت به شرایط جدول قاره های مختلف و تیم های صعود کرده و تیم هایی که همچنان از شانس صعود برخوردارند:


آسیا– 46 تیم برای 4.5 سهمیه می‌جنگند

تیم‌های صعود کرده: ایران، ژاپن، کره جنوبی، عربستان سعودی

تنها تیم‌هایی که از آسیا تکلیفشان مشخص نیست، دو تیم سوریه و استرالیا هستند که دیدار رفت پلی آف را برگزار کرده اند که با تساوی 1-1 به پایان رسید و دیدار برگشت روز سه شنبه در سیدنی برگزار می‌شود. برنده این دیدار با برنده پلی آف کونکاکاف بازی خواهد کرد و تکلیف صعود کننده مشخص خواهد شد. استرالیا با 5 بازیکن انگلیسی الاصل، در سه دوره اخیر جام جهانی حضور داشته و شانس بیشتری برای صعود دارد.


اروپا– 54 تیم برای 13 سهمیه می‌جنگند

تیم‌های صعود کرده: آلمان – اسپانیا – بلژیک - انگلیس

موضوع اروپا با دیگر قاره ها کمی متفاوت است. تعداد سهمیه بالای این قاره باعث شده تا رقابت های آن بسیار جذاب شود. 54 تیم این گروه در قالب 9 گروه 6 تیمی تقسیم شده اند و تمامی تیم‌های برتر این 9 گروه مستقیما به جام جهانی صعود می‌کنند. سپس از بین تیم‌های این 9 گروه، 8 تیم برتر انتخاب شده و راهی پلی آف می‌شوند. در حال حاضر فرانسه برای قطعی کردن صعود خود به جام به پیروزی مقابل بلاروس در روز سه شنبه نیاز دارد و این در حالیست که سوئد با یک امتیاز اختلاف در تعقیب آنهاست و هر گونه لغزشی ممکن است فرانسه را راهی پلی آف کند. سوئیس نیز صدرنشین گروه B رقابت هاست و با یک تساوی، حضورش در جام جهانی قطعی خواهد بود و پرتغال با 3 امتیاز اختلاف در تعقیب آنهاست و احتمالا رونالدو و هم تیمی‌هایش برای حضور در جام جهانی باید در پلی آف بازی کنند.


این احتمال وجود دارد تیم‌های قدرتمندی مثل ولز و کرواسی راهی پلی آف شوند و در آنجا با تیم‌هایی مثل ایتالیا روبرو شوند و یکی از این تیم‌ها از صعود باز بماند. اما مهم ترین تیمی که از اروپا، از صعود به جام بازمانده، هلند است که حذفش قطعی شده است. حتی دیک ادووکات نیز نتونست شرایط تیم سوم جام جهانی برزیل را بهبود ببخشد و لاله ها مثل یورو، از حضور در جام جهانی بازماندند.

آمریکای شمالی- 35 تیم برای 2.5 سهمیه می‌جنگند

تیم‌های صعود کرده: مکزیک- کاستاریکا

کاستاریا روز یکشنبه میزبان هندوراس بود و با تساوی در این دیدار حضورش در روسیه را تضمین کرد. هندوراس نیز که در رده پنجم قرار دارد، می‌داند کسب هر امتیازی در این بازی، شانس حضورشان در جام جهانی را زنده نگه خواهد داشت.

آخرین دیدارها روز سه شنبه برگزار خواهند شد و در صورتی که آمریکا موفق به شکست تریندیداد و توباگو شود، مستقیما به روسیه خواهد آمد. پاناما که در رده چهارم قرار دارد، همچنان به صعود امیدوار است. آنها روز سه شنبه به مصاف کاستاریکا می‌روند.


آفریقا- 54 تیم برای 5 سهمیه می‌جنگند.

تیم‌های صعود کرده: نیجریه

نیجریه با 4 مهاجم لیگ برتری – احمد موسی، الکس آیووبی، کلیچی ایهیناچو و ویکتور موزس- عملکرد خوبی داشته و این آیووبی آرسنال بود که با گلزنی مقابل زامبیا، حضور آنها در جام جهانی را قطعی کرد. هر 5 صدرنشین 5 گروه، سهمیه حضور در جام جهانی را کسب خواهد کرد. ئر حال حاضر، تونس، ساحل عاج و مصر شانس خوبی دارند. گروه D همچنان نامشخص است ، سنگال یک امتیاز با کیپ ورد و بورکینا فاسو اختلاف دارد. الجزایر و کامرون، قهرمان آفریقا از صعود به جام جهانی بازمانده اند و حضور غنا نیز نامشخص است.


آمریکای جنوبی- 10 تیم برای 4.5 سهمیه می‌جنگند

تیم‌های صعود کرده: برزیل

جدا از برزیل که با درخشش نیمار راهی روسیه شد، دیگر تیم‌ها رقابت بسیار نزدیکی با هم دارند. در حالی که تنها یک دور از رقابت ها باقی مانده، انتظار می‌رود اروگوئه با 28 امتیاز بتواند سهمیه را کسب کند.

شیلی که 26 امتیاز دارد، باید در خارج از خانه به مصاف برزیل برود، کلمبیا با 26 امتیاز رقیب پرو خواهد بود، پرو 25 امتیاز دارد و آرژانتین با 24 امتیاز، باید با اکوادور دیدار کند و پاراگوئه نیز با 24 امتیاز میزبان ونزوئلا خواهد بود. بدین ترتیب، 5 تیم برای 3 جایگاه و یک پلی آف در رقابت هستند. احتمال اینکه لیونل مسی را در جام جهانی بعد در روسیه نببینیم، به هیچ وجه دور از ذهن نیست.


اقیانوسیه- 11 تیم برای 0.5 سهمیه می‌جنگند

نیوزلند بیش از هر تیمی شانس صعود به پلی آف را دارد. آنها با کسب پیروزی 8-3 در دو دیدار رفت و برگشت مقابل جزایر سالومون، حالا در آستانه صعود به پلی آف هستند. تنها چیزی که بین آنها و رویای سومین حضور در جام جهانی فاصله دارد، تیم کیویس و دیدار پلی آف است. نیوزلندی ها در صورت حضور در پلی آف، باید با نماینده آمریکا جنوبی روبرو شوند که این احتمال وجود دارد لیونل مسی و یارانش برای صعود به روسیه مقابل انها قرار بگیرند.

http://www.varzesh3.com/


[ بازدید : 151 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]